• FRAKT 69,- FRI FRAKT ÖVER 499,-
  • 25 ÅRS GARANTI
  • TRYGG BETALNING MED KLARNA
  • SNABB LEVERANS

Garanti 25 år

Alla Leatherman-verktyg tillverkas i Portland, Oregon, USA - och är därmed ett “all American Brand”. Verktygen är tillverkade i de bästa materialen och är skapade för att hålla en lång tid. Vi kan därmed med stolthet erbjuda alla kunder 25 års garanti på våra multiverktyg och knivar.

Leatherman-garantin täcker endast den ursprungliga/huvudägaren och täcker inte missbruk, ändringar, stöld, förlust eller obehörig och/eller oskälig användning av Leatherman-produkter.

Garantin gäller vid materialdefekt vid normalt bruk. Om det sker något med ditt verktyg inom dessa 25 år kan du antingen skicka in verktyget till oss eller via butiken som du köpte verktyget i. Vid garantiärenden får du inte tillbaka ditt eget verktyg utan du får tillbaka ett omarbetat verktyg som är så gott som nytt. I det fall där produkten du skickar in inte längre finns i sortimentet så skickar vi det verktyg som är närmast motsvarande. 

 

STEG-FÖR-STEG för hur du skickar in ditt verktyg.

Alternativ 1: Gå till återförsäljare

Du kan antingen välja att gå tillbaka till återförsäljaren du köpte vektyget hos, och få dem att skicka in verktyget åt dig. Då följer butiken upp med dig och du får besked från dem när du kan hämta ditt omarbetade verktyg. 

Alternativ 2: Skicka verktyget direkt till oss.

Det andra alternativet är att skicka verktyget direkt till oss, då står du för kostnaden för porto själv. 

Såhär gör du:

  1. Paketera verktyget (utan fodral och tillbehör) ordentligt.
  2. Lägg med ditt namn, e-post adress, adress, telefonnummer och en kort felbeskrivning.
  3. Skicka in verktyget till oss på följande address:

    Ultimate Nordic AS
    Norrsundavägen 105
    195 70 Rosersberg

    OBS! Vi har inte möjlighet att hämta ut rekommenderade brev, postpaket (Postnord MyPack) eller andra typer av försändelser som måste hämtas på ett utlämningsställe, och ber er därför skicka in ert verktyg med företagspaket (Postnord Parcel) eller liknande om ni vill kunna spåra ert paket.

Jag har skickat in mitt verktyg till er, vad händer sedan?

När vi har tagit emot ditt verktyg så registrerar vi och kontrollerar felet/felen för att kunna besluta om vilken typ av reklamation det handlar om. Därefter byter vi ut det till ett ersättingsverktyg* av samma eller motsvarande modell (om ditt verktyg inte längre finns inom Leatherman ordinarie sortiment så uppgraderar vi det till det verktyg som motsvarar din modell för tillfället). Därefter skickas verktyget tillbaka till dig direkt från vårt svenska kontor.
Under normala omständigheter får du ett verktyg tillbaka inom ett par veckor. Undantaget storhelger och semestertider.